top of page
  • תמונת הסופר/תDr. Yoav Baruch

איך נטפל בזיהום בנרתיק?

זיהומים בנרתיק הינם תופעה נפוצה המטרידה נשים רבות במהלך החיים. קיימים תסמינים רבים לזיהום בנרתיק: גרד כרוני, עקצוץ, כאב, הפרשות לא תקינות, ריח לא טוב וכאב במתן שתן ובקיום יחסי מין. הסיבות לזיהום בנרתיק עשויות להיות מגוונות לכן חשוב לטפל בתופעה באופן יסודי על מנת למנוע אי נוחות וחזרה של הבעיה.


זיהום פטרייתי - פטרת הנרתיק (קנדידה)

פטרת הנרתיק הינה פטריה המצויה בגופנו ואינה מזיקה אלא כאשר משתנה מאזן החיידקים במעיים אשר גורם לפטרייה להתרבות ולגרום לגרד משמעותי, הפרשה, אדמומיות ונפיחות.

סיבות נפוצות להפרת האיזון החיידקי היא שימוש בגלולות למניעת הריון, שימוש תדיר באנטיביוטיקה, סכרת ומחלות כרוניות נוספות. הטיפול שיינתן יכול לכלול נטילת פרוביוטיקה, תכשירים אנטי פטרייתים שינתנו במשחה, בכדור דרך הפה או בטבליה לנרתיק. ניתן לשקול תכשירים אנטי ספטיים כגון פולידין או חומצה בורית.


זיהום חיידקי - בקטריאל וגינוזיס.

זהו מצב בו הסביבה החיידקית משתנה עקב מגע מיני או עקב דלקות במערכת המין הנשית. זיהום זה עלול להגדיל את הסיכון להדבקה במחלות מין שונות.

מרבית המקרים של זיהום חיידקי יטופלו באנטיביוטיקה בכדורים, משחה או נרות ובמתן פרוביוטיקה כטיפול מונע. חשוב לאבחן ולטפל בבקטריאל וגינוזיס היות ונקשר בלידות מוקדמות, זיהומים לאחר לידה, ניתוח או הפלה.


טריכומוניאזיס

טריכומונס ואגינאליס הינו טפיל חד תאי אשר מועבר באמצעות מגע מיני וגורם לזיהום. הסימפטומים כוללים כאב וגרד סביב הנרתיק והופעה של הפרשות מהנרתיק. הטיפול בטריכומוניאזיס יהיה בעזרת אנטיביוטיקה בשם מטרונידזול או טינידזול והימנעות מקיום יחסי מין עד החלמה. יש לטפל גם בבן הזוג.

אלרגיה / גירוי כתוצאה מחשיפה לחומרים כימיים

שימוש במוצרים היגייניים אישיים או ביתיים חדשים, שימוש בטמפונים, פדים, תחתונים סינטטיים, סבון וקרם מחומרים סינטטיים, קונדום עשוי לטקס, חומר כביסה חדש או כל מוצר אחר המכיל חומרים כימיים מסוימים עלול לעורר גירוי וגרד כרוני. במקרים אלה הטיפול יהיה באמצעות אנטיהיסטמיניים או סטרואידים והפסקה מיידית של החשיפה לחומר המעורר את הגירוי.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page