top of page
  • תמונת הסופר/תDr. Yoav Baruch

מהי היסטרוסקופיה ובאילו מצבים יש לבצעה?

היסטרוסקופיה היא הליך המאפשר להסתכל אל פנים הרחם על מנת לאבחן ולטפל בבעיות גינקולוגיות שונות. היסטרוסקופיה נעשית באמצעות היסטרוסקופ, צינור דק ומואר שמוכנס לנרתיק לבדיקת צוואר הרחם ובפנים הרחם. ניתן להשתמש בהיסטרוסקופיה ניתוחית להסרת פוליפים, שרירנים והידבקויות.


מהי היסטרוסקופיה אבחנתית?

היסטרוסקופיה אבחנתית משמשת לאבחון בעיות ברחם. היסטרוסקופיה אבחנתית מבוצע ללא הרמה ומשמשת על מנת לבחון את חלל הרחם.

מהי היסטרוסקופיה ניתוחית?

היסטרוסקופיה ניתוחית משמשת לתיקון מצב לא תקין שהתגלה במהלך היסטרוסקופיה אבחנתית. לעיתים יומלץ מראש על ביצוע היסטרוסקופיה ניתוחית, תוך הימנעות מהצורך בניתוח שני. במהלך היסטרוסקופיה ניתוחית מוחדרים דרך ההיסטרוסקופ מכשירים קטנים המשמשים לתיקון המצבים הבאים:



  • פוליפים ושרירנים : הסרת גידולים לא סרטניים ברחם.

  • הידבקויות: ידוע גם בשם תסמונת אשרמן, הידבקויות ברחם הן קבוצות של רקמת צלקת שעלולות להיווצר ברחם ועלולות להוביל לשינויים בזרימת המחזור, כמו גם לאי פוריות. היסטרוסקופיה יכולה לעזור לאתר ולהסיר את ההידבקויות.

  • מחיצות: היסטרוסקופיה יכולה לעזור לקבוע אם קיימת מחיצת רחם, מום (פגם) ברחם שנמצא מלידה.

  • דימום חריג: היסטרוסקופיה יכולה לסייע בזיהוי הגורם לזרימת מחזור כבד או ממושך, כמו גם דימום בין תקופות או לאחר גיל המעבר. אבלציה של רירית הרחם היא הליך אחד בו משתמשים בהיסטרוסקופ, יחד עם מכשירים אחרים, להשמדת רירית הרחם על מנת לטפל בכמה סיבות לדימום כבד.

  • שארית שילייה לאחר לידה, גרידה או הפלה

מתי יש לבצע היסטרוסקופיה?

מומלץ ​​לתזמן את ההיסטרוסקופיה בשבוע הראשון שלאחר הווסת. תזמון זה יספק את התצוגה הטובה ביותר של פנים הרחם. היסטרוסקופיה מבוצעת גם כדי לקבוע את הגורם לדימום לא מוסבר אצל נשים לאחר גיל המעבר

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page